מזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל יתמודד בפרימריז של הבית היהודי

פורסם: י"ז כסלו התשע"ה | | 08:53 ע"י: מערכת בבא קמא
נחמיה רפל.
נחמיה רפל. צילום: יח"צ.
אחרי שבכנסת הנוכחית לא נבחר אף חבר קיבוץ לרשימות במפלגת העבודה ומרצ, נראה שהתנועה הקיבוצית צפויה לקבל נציג דווקא מהצד השני של המפה הפוליטית

תנועת הקיבוץ הדתי הכריזה כבר כי תתיצב מאחורי רפל, מה שיעניק לו תמיכה רחבה ויאפשר לו להביא עמו תוספת חיזוק מכובדת של תומכים למפלגה. מלבד הקיבוץ הדתי צפויים לתמוך בו רבים מבני ההתיישבות העובדת קיבוצים ומושבים, שכן התנועה הקיבוצית הפנתה אמש קריאה לכל המפלגות המתמודדות בבחירות לשלב ברשימותיהן חברי קיבוצים, ולדאוג ליצוג הולם של 170,000 אלף חברי הקיבוצים.

רפל (65), חבר קבוצת יבנה, נשוי למיכל, אב ל- 5 בנות. בעל תואר ראשון בכלכלה ופילוסופיה יהודית, ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל. רפל הוא סגן אלוף לשעבר, בתפקידו שימש כסמח"ט שיריון מה שיחזק את הנבחרת הקרבית שבנט עומל עליה. אך ידוע יותר כאיש חינוך. הוא היה מנהל מוסד בית הספר העל יסודי בקיבוצו שנים רבות, מפקח כולל במינהל לחינוך התיישבותי. הוא שימש גם כמנהל אגף חטיבות עליונות, מנהל האגף לחינוך על-יסודי במשרד החינוך והוועדה לעלית הנוער הדתי. רפל מאמין כי מפלגת הבית היהודי חייבת להוביל את נושא החינוך בכנסת הבאה.

בנוסף לתפקידו של נחמיה רפל כמזכ"ל הקיבוץ הדתי, הוא משמש כיום כחבר מזכירות הבית היהודי. ושימש בתפקידים ציבוריים בגופים בעלי השפעה כמו הנהלת התאחדות חקלאי ישראל, תנועת בני עקיבא הארצית והעולמית, 'אלומה' של השירות הלאומי, יו"ר ועדת הכספים של "המזרחי העולמי".

צילום: יח"צ.

בתוקף תפקידו כחבר מזכירות הבית היהודי היה שותף לכל ישיבות המזכירות שקיימה המפלגה וכן בדיונים על התנהלותה הפיננסית. כמו כן הוביל מטעם הבית היהודי יוזמות חברתיות שהמפלגה קיימה במהלך השנה החולפת. הקיבוץ הדתי הוא אחד מהגופים החזקים היציבים  שהרכיבו את תנועת המפד"ל לאורך כל השנים, רפל שימש כחבר מזכירות "הפועל המזרחי" כבר קרוב לעשור. בתפקידו הקודם הוא שימש יו"ר הוועדה הרעיונות מדינית של הקיבוץ הדתי, וועדה אשר אירחה ועבדה בתיאום עם כמעט כל חברי הכנסת של הציונות הדתית.

"אני מקווה כי מועמדותי במפלגה תחזק את העשייה של הבית היהודי בתחומי ההתיישבות, החקלאות והחינוך" אומר רפל "אני מאמין כי הבית היהודי יכול וצריך להיות המפלגה המובילה בישראל, מה שיחזיר למדינה את ערכי פיתוח ההתיישבות, וחיזוק היהדות השורשית הערכית .
את הייצוג הנכבד להתיישבות, חינוך וצבא ועשייה חברתית הולך להוביל נחמיה רפל, אשר לצד קולות רבים של הקצנה והתחרדות בשנים האחרונות במגזר הדתי, דווקא מאמין שיוביל את הציונות הדתית הקלאסית למקום אליו היא ראויה להגיע – בית הנבחרים, הכנסת.