כך תתגברו על מכשולים משפטיים - ביטוח חיים למשכנתא

פורסם: ד' תשרי התשע"ה | | 00:38 ע"י: בבא קמא
ביטוח משכנתא
ביטוח משכנתא צילום: יח"צ
תשלומים, כנות וזמנים אלו שלושת הנקודות שחשוב לזכור כאשר עושים ביטוח חיים למשכנתא.

כל אדם הנוטל משכנתא מחוייב לרכוש במקביל ביטוח חיים למקרה בו אחד המשלמים הולך לעולמו. תפקידו של ביטוח החיים הוא לאפשר לתא המשפחתי אשר חווה אובדן יקר מפז, להמשיך ולהתנהל מהפן הפיננסי באותו האופן ובכך לחסוך התמודדות נוספת. מרגע היוודע דבר מותו של המבוטח בקרב חברת הביטוח, היא עתידה ליצור קשר עם הבנק המלווה לשם סילוק החוב, כך שהנפשות הפועלות יוכלו להמשיך ולהתגורר בנכס כתמול שלשום, אחרת עלולים בני המשפחה לאבד את יכולתם הכלכלית, עד כדי פינוי הנכס בשל אי עמידה בתשלומי המשכנתא.

כל עוד אתם עומדים בהתחייבות כלפי חברת הביטוח בה אתם רוכשים את הפוליסה, לא צפויות בעיות. במאמר זה נעניק לכם טיפים משפטיים שיסייעו לכם להבטיח את מימוש הפוליסה בעת הצורך (בתקווה שלא יהיה בכך צורך).

כך תפעלו ברגע האמת

כדי שחברת הביטוח תכבד את ההסכם המפורט בפוליסה, עליכם לעמוד בתנאים משפטיים מקדימים. זכרו כי פוליסת ביטוח חיים למשכנתא חשובה עד מאוד בעת הצורך ועל כן חשוב להקפיד על הדברים הבאים ללא עוררין.

  • תשלומים – עליכם לשלם עבור הפוליסה בכל חודש את הסכום הנקוב וזה הנקבע במעמד החתימה. על פי רוב התשלום יורד באופן אוטומטי אצל מרבית המבוטחים מחשבון הבנק או כרטיס האשראי, כך שאם עברתם בנק או לחילופין החלפתם כרטיס אשראי, חשוב מאוד לעדכן את חברת הביטוח בפרטי תשלום עדכניים, אחרת יכול להיווצר מצב בו אתם מפסיקים לשלם על הפוליסה מהיסח דעת וכפועל יוצא היא מאבדת מתוקפה. המלצה נוספת וחשובה לא פחות היא להקצות קלסר אחד בו תתייקו את כל התשלומים חודש אחר חודש כהוכחה ניצחת לתשלומים אותם ביצעתם. את פוליסת הביטוח יש לחדש בכל שנה שחולפת, משום שהפוליסה תקפה לכל שנה בפני עצמה. על פי רוב חברת הביטוח תעדכן אתכם לקראת סיום הפוליסה ותאריך לחידוש, אך זכרו לבדוק זאת במקביל בכדי למנוע אי נעימויות בעתיד.
  • כנות – אל תעלימו מידע היום שיכול לפגוע בכם בעתיד. לעיתים אתם שוכחים או בוחרים במודע לא לשתף אודות מחלה או בעיה בריאותית ממנה אתם סובלים. קחו בחשבון שאם הסתרתם מידע מחברת הביטוח, זה עלול להיות כנגדכם. חשוב מאוד לדווח על כל עניין ודבר, גם אם הוא נראה לכם לא רלוונטי, אל דאגה, סוכן הביטוח ידע לסווג זאת בהתאם. בעת מילויי הטפסים להצטרפות אל הפוליסות חיים, מלאו בקפדנות יתרה את כלל הסעיפים.
  • זמנים – אל תתמהמהו בזמני התביעה. מרגע המוות יש ברשותכם מספר שנים (על פי רוב עד 3 שנים) בהן אתם יכולים להגיש את התביעה לחברת הביטוח.

לסיכום, על מנת להימנע ממצבים משפטיים, חשוב שתקפידו לשלם חודש בחודשו לכל אורך תקופת הביטוח, שתמלאו את טפסי ההצטרפות באמינות וכנות ושתעמדו בזמני התביעה המצויינים בפוליסה, כך תוכלו לקבל את השרות במלואו ללא עיכוב או דחייה.