תארי כבוד חולקו במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בהוד השרון

פורסם: כ"ח אב התשע"ג | | 15:09 ע"י: מערכת בבא קמא
פרופ' צ'חנובר מקבל את תואר הכבוד מנשיא ומנכ
פרופ' צ'חנובר מקבל את תואר הכבוד מנשיא ומנכ"ל המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט צילום: תמיר ברגיג.
פירון, צ'חנובר, ברק, אסרובילסקי, קוטלר, מורן, דוד כץ והמבורגר קיבלו תאר לשם כבוד - HONORIS CAUSA מהמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בהוד השרון

שר החינוך, הרב שי פירון, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, רא"ל (מיל') אהוד ברק, חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' אהרון צ'חנובר, יזם ההיי טק דב מורן, חבר הפרלמנט הקנדי, שר המשפטים והתובע הכללי לשעבר בממשלת קנדה, פרופ' ארווין קוטלר, היזם והפילנתרופ עו"ד מרכוס דוד כץ, נשיא מכבי העולמית- גיורא אסרובילסקי ויו"ר מכבי העולמית, יאיר המבורגר – קיבלו תואר לשם כבוד, HONORIS CAUSA מטעם המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט בהוד השרון.

הטקס התקיים  בכפר המכביה ברמת גן. נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, פרופ' בנימין שרדני, ומנכ"ל המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, מר יהודה (הודי) ליברמן, מסרו כי ההחלטה להעניק את התארים לשמונה אישים אלו התקבלה לאור תרומתם הייחודית למדינה, לעם היהודי או לאנושות כולה.

הסיבה לכך שהכנס נערך במסגרת אירועי המכבייה וכן העובדה ששניים מראשי הארגון קיבלו תארים קשורה להכרה של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט  לחשיבותו של ארגון מכבי העולמי.

לדברי נשיא המרכז, פרופ' בנימין שרדני: "משחר ימיה של ההיסטוריה היהודית עמד יהודה, המכבי הראשון, בראש המאבק נגד ההתבוללות. מלחמת המכבים ביוונים היתה לא רק מלחמה קיום פיזי, אלא גם, ובעיקר, מלחמה בכפייתן של תרבויות זרות שנועדו לטשטש את זהותו של העם היהודי". שרדני הוסיף עוד כי: "תחת מנהיגותם של ראשוני המכבים בעולם יצאה אומה שלמה למלחמה בתופעה זו, שנמשכת עד ימינו אלו". בהנמקה לקבלת התואר נכתב כי תנועת מכבי העולמית והעומדים בראשה, מקבלי התארים, הם שורש המאבק גם כיום במאבק על הזהות היהודית ועל המלחמה בהתבוללות.
 

שר החינוך, הרב שי פירון בטקס קבלת התואר.
שר החינוך, הרב שי פירון בטקס קבלת התואר. צילום: תמיר ברגיג.

"בהקשר הרחב של האירוע, מדינת ישראל התמודדה ומתמודדת גם היום עם בעיות ביטחון, קשיי קליטת עלייה, פערים חברתיים ועם האתגר המרכזי שהוא קידומה של חברה מתקדמת ומפותחת מבחינה טכנולוגית ומדעית", מסר נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט פרופ' שרדני, "אתגרים אלו דורשים מחויבות אישית ועידוד המצוינות בכל תחומי החיים. תנאי הכרחי להגשמתם הוא נגישותם של ההשכלה הגבוהה ותוכניות הכשרה איכותיות לכל החפצים בהם. המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, אשר כידוע נמנה על חלוצי המכללות שהוקמו מחוץ לגוש דן, הרחיב לאחרונה את המקצועות הנלמדים בו עם הקמת הפקולטה למדעי הבריאות. הבחירה בתחום זה נובעת מהצורך הגדל והולך בהכשרת כח אדם מקצועי לשם הפעלת מערכות טכנולוגיות מתקדמות". 


המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הוקם בשנת 1995 על ידי אנשי ציבור מתחומי המשפט, הכלכלה והאקדמיה והוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה כמוסמך להעניק תואר ראשון ושני במשפטים ותואר שני בלימודי משפט עברי, תואר ראשון בחשבונאות ותואר ראשון בלימודים בינתחומיים במנהל, ממשל ומשפט. בנוסף, כאמור, הפקולטה למדעי הבריאות תפתח בשנת הלימודים הקרובה. המרכז מקנה לסטודנטים הלומדים במסגרתו השכלה אקדמית רחבה, באמצעות שילוב ידע תיאורטי ומחקרי עם ידע מעשי-יישומי בתחומי הדעת השונים, ומעודד מעורבות חברתית ערכית באמצעות קליניקות ומיזמים התנדבותיים.