כיצד תוכלו להתמודד עם גל ההתייקרויות במשק?

פורסם: י"ד אדר א' התשפ"ב | | 11:27 ע"י: מדור פרסומי.
ארנק
ארנק צילום: pixabay
מה כעת כי בכל יום שעובר אנו שומעים על גדילה נוספת של גל ההתייקרויות במשק. בין אם זה בסופר, בתחנות הדלק או בחנויות הבגדים, נראה כי המחירים רק עולים, אך ההכנסה החודשית אינה משתנה בצורה ההולמת אותם. אז מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הגל?
 
נדמה כעת כי בכל יום שעובר אנו שומעים על גדילה נוספת של גל ההתייקרויות במשק. בין אם זה בסופר, בתחנות הדלק או בחנויות הבגדים, נראה כי המחירים רק עולים, אך ההכנסה החודשית אינה משתנה בצורה ההולמת אותם. אז מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הגל? ובכן, יש לסגל הרגלים חדשים של חיסכון והתנהלות כלכלית נכונה, שיעזרו לכם לצלוח את המשבר עד אשר הוא יעבור. לפניכם מספר טיפים מצוינים שיעזרו לכם לעשות זאת.
 
השוו מחירים
 
כדי לוודא שאינכם משלמים ביוקר מעבר למה שאתם צריכים, עליכם להשוות בין מחירי המוצרים השונים שברצונכם לרכוש. במקום לבצע קנייה אימפולסיבית על בסיס נוחות או אפילו מוצר מועדף, תצטרכו לחשב את צעדיכם ולבדוק בקפידה היכן כדאי לבצע את הרכישה שלכם. כך למשל לפני שאתם עורכים קניות בסופר בדקו לפני כן ברשת אילו מחירים צפויים לכם. כיום מכיוון שניתן להזמין מרוב הסופרמרקטים את הקניות לבית בפלטפורמת אונליין, אתם יכולים ליהנות מגישה קלה ונוחה במיוחד לפירוט המחירים השונים, כך שניתן להשוות את סל המוצרים הקבוע שלכם ממקום אחד למשנהו. הדבר נכון לכל פריטי הצרכנות באשר הם, תמיד השוו מחירים לפני שאתם רוכשים. 
 
השתמשו בקופונים, הטבות ואפשרויות צבירה
 
דרך נוספת לשלם הרבה פחות על המוצרים המתייקרים היא, לנצל אפשרויות של קופונים וצבירה. ישנם אתרים שונים המציעים גישה לקופונים משתלמים ביותר, שבהם תוכלו להשתמש בעת הרכישה בחנויות הקבועות שבהן אתם מבקרים. דרך נוספת ליהנות מגישה לקופונים משתלמים היא להוריד ארנק דיגיטלי של בתי עסק מסוימים. היום הקופונים הם כבר ממש לא חלק מספרון שאותו מקבלים בדואר, הכול נמצא במישור הדיגיטלי. לכן כאשר יש לכם ארנק דיגיטלי של בית עסק מסוים, תוכלו ליהנות מגישה לקופונים אקסקלוסיביים במיוחד. 
 
גם הטבות הן כלי מצוין לשם חיסכון ולכן בהחלט מומלץ לנצל אותן. הטריק עם הטבות הוא להימנע מרכישה של פריטים שאתם לא זקוקים להם, רק משום שישנה הטבה על מוצר מסוים. לכן, מומלץ להתמקד בהטבות במקומות חיוניים כמו רשתות פארם, תחנות דלק וסופרמרקטים. אך גם כאן, בכל מקום שבו אתם מעוניינים לבצע רכישה, בדקו מבעוד מועד לאילו הטבות אתם יכולים להיות זכאים, כדי להבטיח רכישה במחירים משתלמים. 
 
אפשרות נוספת שתצפה לכם בארנק הדיגיטלי ובפלטפורמות וירטואליות אחרות גם כן, היא האפשרות של צבירת נקודות המומרות לכסף. בבתי עסק מסוימים כאשר אתם משלמים דרך הארנק הדיגיטלי או כאשר יש לכם כרטיס מועדון, בכל פעם שאתם מבצעים רכישה אתם יכולים ליהנות מצבירת נקודות או צבירה של אחוז מסוים מסכום הרכישה. כך או כך, הצבירה הזו יכולה לחסוך לכם סכום כסף משמעותי בבית עסק שבו אתם נוהגים לבצע רכישות בדרך קבע. 
 
עקבו אחר ההוצאות שלכם
 
לפעמים בשל כל ההוצאות השוטפות במהלך החודש אנו שוכחים להיות עם יד על האצבע. עם גל ההתייקרויות כל הוצאה שנעשית ללא תשומת לב מרבית עשויה להיות משמעותית בסוף החודש. למרבה המזל כיום ישנם כלים דיגיטליים רבים אשר מסייעים במעקב מדויק אחר ההוצאות, ללא מאמץ רב. בנוסף, אנו ממליצים שתעברו להשתמש בבנק בעל פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת. אין סיבה לגשת לבנק בכל פעם שדרוש לכם מידע או ביצוע פעולה. באמצעות הבנקים הדיגיטליים תוכלו בקלות לעקוב אחר חיובי אשראי, תנועות בעובר ושב, הוצאות של כסף מזומן ועוד. מעקב אחר ההוצאות והתנועות יאפשר לכם שליטה מלאה בכל צעד כלכלי שתעשו, כך תדעו מתי כדאי להצטמצם ומתי יש יותר מרווח לתמרון.