כיצד חוסכים בעלויות הרכב השוטפות?

פורסם: ב' טבת התשפ"ב | | 07:10 ע"י: מדור פרסומי
הוצאות רכב כבדות.
הוצאות רכב כבדות. צילום: pexels.com
הוצאות הרכב עשויות להכביד על מאזן משק הבית. איך בכל זאת אפשר להקל על ההוצאה הזו?
סביר להניח שהבעלות על הרכב שלך מביאה עמה כמה מההוצאות הגדולות ביותר בתקציב השוטף שלך. על אף העובדה הבלתי נמנעת הזו, ישנן דרכים רבות לחסוך בעלויות ההוצאות הללו ואם נקדיש לכך מספיק תשומת לב – אפילו לחסוך בגדול. ההחלטות שנקבל היום, יאפשרו לנו לחסוך סכומים לא קטנים בשנה הקרובה. אלו כמה צעדים שנוכל לעשות בהקדם כדי להתחיל לצמצם הוצאות רכב מיותרות.
 
ללכת על רכב קטן
לקראת רכישת רכב חדש, מומלץ לשקול ללכת על דגמים קטנים יותר. לעתים קרובות הם זולים יותר ומכיוון שהם קלים יותר, צריכת הדלק שלהם נמוכה בהרבה. משמעות הדבר היא פחות הוצאות דלק בסכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים בשנה. לעתים קרובות, גם עלויות הביטוח יהיו נמוכות יותר.
 
לרכוש ביטוח רכב בתבונה
היום קל מאי פעם להשיג ביטוח רכב במחיר משתלם. ברוב המקרים, הפוליסה שנקבל מסוחר הרכב תכלול כיסויים שלא באמת נדרשים לנו ועלויות הפרמיה עשויות להיות גבוהות. תמיד כדאי לערוך השוואת מחירים בחוץ ולבדוק מה האפשרויות שלך לקראת הרכישה. אם מדובר ברכב משומש וישן, ייתכן מאוד שעדיף לוותר על ביטוח מקיף לחלוטין ולהסתפק ברכישת ביטוח צד ג' שיכסה אותך רק על נזקי רכבים אחרים במקרה של תאונה. 
 
להציב את אמינות הרכב בראש סדר העדיפויות
לאחר הרכישה הראשונית, יהיה עליך לשאת מדי חודש בהחזר ההלוואה, בפרמיות הביטוח ובהוצאות דלק. אם במעמד הרכישה נלך על רכב אמין שידוע ככזה שלא רואה מוסך יותר מדי, נוכל לחסוך לא מעט בעלויות תיקונים. עם זאת, בסופו של דבר כל רכב ייקלע בסופו של דבר לתקלות. אילו כמה צעדים שנוכל לעשות כדי למנוע תקלות יקרות כמה שניתן.
יש לבצע כוונון מונע לעתים קרובות. מעבר לעובדה שהכוונון יכול לשפר את צריכת הדלק באופן משמעותי, הוא ימנע תקלות חמורות במנוע בטווח הארוך.
חשוב לבצע טיפולים תקופתיים בזמן. החלפת שמן ומסננים תאריך את חיי במנוע שלך ותחסוך בתיקונים שמקורם בבלאי.
לבסוף, כדאי לרכוש צמיגים מאיכות טובה ולהקפיד על איזון גלגלים באופן קבוע. צמיגים איכותיים יחזיקו מעמד לאורך זמן ויחזיקו את ההשקעה. בנוסף, גלגלים מאוזנים היטב ייעלו את צריכת הדלק.
 
לבדוק אפשרויות נסיעה שיתופיות
שיתוף אדם אחד בלבד בנסיעה היומית שלך לעבודה, יכולה לחסוך עשרות שקלים בשבוע בעלויות הדלק שלך. ככל שנוכל לשתף יותר אנשים ולתכנן לו"ז תורנות הסעות, נוכל לצמצם את ההוצאות שלנו באופן ניכר. זה ידידותי לסביבה, נוח וחסכוני במיוחד. מעבר לעובדה שנסיעה שיתופית תחסוך בהוצאות הדלק, היא תצמצם את הקלימוטראז' השנתי שלך באופן משמעותי. משמעות הדבר היא שמירה על ערך הרכב שלך לאורך זמן רב יותר.
 
להגדיל את גובה ההשתתפות העצמית
תמיד הייתה לך היסטוריה נקייה מתאונות? זה יכול להשתלם עבורך מאוד. מעבר לעובדה שהיעדר תאונות מוזיל אוטומטית את עלויות הביטוח, ייתכן מאוד ששווה לך להעלות את ההשתתפות העצמית. ככל שהסכום יהיה גבוה יותר, כך תפחת עלות הפרמיה החודשית. החיסכון יכול להגיע לשיעורים של 10-30%. 
 
להגביל את מספר הנהגים המבוטחים
כל עוד אין אנשים נוספים במשפחה הנוהגים ברכב, אין כל צורך להחיל את הביטוח על נהגים נוספים. תמיד אפשר להגדיר נהג אחד בלבד בפוליסה ולעתים קרובות העלויות יהיו נמוכות בהרבה.
 
אם נקפיד על כל אחד מההיבטים הללו, נגלה בסוף השנה שנשארו לנו בידיים סכומים גבוהים בהרבה ממה שהתרגלנו לחסוך. במציאות בה אחזקת הרכב היא אחת ההוצאות המערערות ביותר את התקציב השוטף שלנו, מדובר בהיבט שלא כדאי להקל בו ראש.