למה לי לשכור רכב?

פורסם: א' תמוז התש"פ | | 11:25 ע"י: מדור פרסומי
השכרת רכב
השכרת רכב צילום: Jason Leung
אין צורך להכביר במילים בתיאור של חשיבות הרכבים בחיינו היומיומיים, בין אם כאנשים פרטיים ולצרכים אישיים ובין אם כעובדים או מעסיקים לצורכי העבודה. עם זאת, לא תמיד האופציה של קניית רכב היא המתאימה בעבורנו – לפעמים אין צורך ברכישה של רכב, לפעמים אין באפשרותנו לעמוד בתשלום כזה, או כל סיבה אחרת.

השכרת רכב כמעסיק
קבלת רכב כעובד הינו דבר נפוץ בשוק העבודה בישראל. אבל, אם ננסה לחשוב על כך מנקודת המבט של המעסיק, נבין כי אין דרך אחרת לעשות זאת אלא באמצעות השכרת רכב. הרי המעסיק לא ירכוש רכבים במחיר גבוה עבור העובדים שלו, זה בלתי אפשרי וגם לא כדאי.
השכרת רכב הינה האפשרות שעסקים רבים בוחרים בה, כאשר גם בתוכה יש מסלולים ואפשרויות שונים. עסקים רבים משכירים רכב עבור עובדיהם למשך מספר שנים מוגבל מראש, לרוב בליסינג, תוך אפשרות לפרוס תשלומים בצורה נוחה ומבלי לרכוש את הרכב, לצד החלפת הרכב לאחר מספר שנים. מדובר בפתרון אידיאלי עבור עסקים – הם מקבלים שירות רכב, בלי לקנות אותו, תנאי המימון נוחים והם לא "נתקעים" עם הרכב במידה והעובד מסיים את תפקידו בחברה.

השכרת רכב כאדם פרטי – תנאי מימון נוחים
רכישה של רכב אינה דבר דולר. מדובר בעשרות אלפי שקלים ולעיתים אף מאות אלפי שקלים. אנשים רבים בוחרים באפשרויות של השכרת רכב במסלולי ליסינג למיניהם (בעיקר מימוני), כיוון שהם מאפשרים לשכור את הרכב לתקופה ארוכה של מספר שנים מבלי לשלם עליו בתום תקופת השכירות את מלוא הכסף, וגם במהלך השכירות לשלם בתנאי מימון נוחים. לא סתם חברות ליסינג רבות וגדולות פועלות בישראל, ואנשים רבים בוחרים להשתמש בשירותיהן.

השכרת רכב לצרכים ספציפיים
אנשים רבים בוחרים שלא לרכוש רכב חדש כי הם לא זקוקים לכך בחיי היומיום שלהם – הם מתניידים באמצעים אחרים. אולם, גם בעבור אנשים אלו לעיתים יכול להתעורר הצורך להשתמש ברכב, אך מדובר בשימוש חד פעמי שאינו מצדיק רכישה של רכב חדש (זה אבסורד!).
כך למשל, אנשים שצריכים לשכור רכב עבור נסיעות ספציפיות למרחקים ארוכים בהם התחבורה הציבורית לא נוחה, השכרת רכב עבור טיולים משפחתיים שנמשכים על פני ימים בודדים וכמובן שלא נרכוש רכב לשם כך, השכרת רכב כאופציה חלופית ככל שהרכב האישי נמצא במוסך ואיננו מחזיקים בשירות רכב חלופי אל מול חברת הביטוח, ועוד.
בכל המצבים האלו, כמובן שאין שום הצדקה לרכוש רכב, אך גם האפשרות של התניידות בתחבורה ציבורית או הסתייעות בחברים ובני משפחה אינן נוחות. לכן, הבחירה בהשכרת רכב יכולה להיות אידיאלית כיוון שהיא מאפשרת לנו להמשיך להשתמש ברכב.