המדריך לחופשה משפחתית בקיץ הקרוב

פורסם: ט' אייר התשע"ו | | 10:15 ע"י: בבא קמא
חופשה
חופשה צילום: יח"צ
משפחה שומרת מסורת יכולה ליהנות מחופשה קיצית מוצלחת בכל יעד בעולם. בשביל לעשות את זה צריך להכיר את המקומות הכשרים, לקבל המלצות ספציפיות ולהשקיע בהכנה מוקדמת. בנוסף, אפשר לנצל את ההזדמנות כדי לבקר באתרי מורשת ולהתחקות אחר ההיסטוריה היהודית הענפה

בשנת 2015 לבדה נרשמו מעל 5.88 מיליון יציאות לחו"ל של ישראלים. 70% מכלל האוכלוסייה עברה בנמל התעופה בן גוריון, מתוכם 643,000 ילדים עד גיל 14 ועשרות אלפי משפחות מסורתיות. למרות שמדובר על שנת שיא בענף התיירות היוצאת, ישראל נחשבת כבר הרבה זמן למדינה שבה חופשה בחו"ל היא מוצר צריכה בסיסי למדי.

נסיעה לחו"ל היא חוויה נגישה שקורצת גם למשפחות דתיות ושומרות מסורת. אם בעבר נאלצו חובשי כיפה להגביל את עצמם לחופשות באמצע שבוע או ביעדים קרובים בלבד, הרי שכעת הם יכולים לתכנן חופשה מושלמת אפילו בלי לקום מהכיסא. גם חיבור לאינטרנט רימון יספק לכל משפחה את התנאים האידיאליים לתכנון חופשה בלתי נשכחת. אבל איך עושים את זה ומאיפה בכלל מתחילים את שיעורי הבית?

אוכל, לינה והמלצות: כך תתכננו את החופשה המושלמת

תכנון חופשה משפחתית בקיץ הקרוב דורש מכם למצוא תאריכים פנויים וטיסות במחירים אטרקטיביים. פתחו לוח שנה עברי-לועזי, בדקו מתי יש טיסות זמינות ליעד שעומד במסגרת התקציב שלכם וצרו קשר עם חברות תעופה. קחו בחשבון את צום תשעה באב וזכרו שיש שומרי מסורת שנוהגים להמשיך במנהגי האבלות עד לשעות הצהריים של י' באב.

אחרי הטיסות ובחירת היעד תוכלו להיכנס לעובי הקורה כדי למצוא מקומות לינה. קבלו החלטה עקרונית האם לישון בבית מלון שלידו מסעדה כשרה, או לחילופין להסתפק במקום לינה בלבד ולהתארגן על אוכל כשר בצורה עצמאית. יש הרבה יעדים שלא ישאירו לכם ברירות ולעומת זאת ערים שבהם תמצאו קהילה יהודית ערה וענפה.

כדאי לארגן כראוי את לוח הזמנים של החופשה ולקבל המלצות מאנשים שכבר ביקרו במקום. רכשו ביטוח נסיעות לכל בני המשפחה וקראו היטב את הפרטים הקטנים בפוליסה. במידה ויש לכם פרופיל ברשת החברתית פייסבוק, השתמשו בו כדי לאסוף חוות דעת מקרובים, חברים ובני משפחה. הרשו לעצמכם לשאול קולגות ואל תתביישו להשתתף בפורומים מתאימים לתיירות.

כמו כן, בתכנון טיול מאורגן עליכם לוודא זמני הפסקה מתאימים לתפילות. השתמשו באינטרנט כדי לבדוק איפה יש בית כנסת קרוב, היכן נמצאים סניפים רלוונטיים של בית חב"ד וזכרו את מגבלות נמלי התעופה לגבי משקל המזוודות. נסו להיות יעילים ולהביא קופסאות שימורים קטנות ושקיות עם הכמות הצפויה, במקום בקבוקים שלמים ומארזי חיסכון גדולים. מנגד, תוכלו ליהנות מכך שביצים, ירקות, קוקה קולה ומים הם כשרים בכל העולם וניתן לקנות אותם בכל סופרמרקט קרוב.

מה הקשר בין יהדות ותיירות?

בסופו של דבר, המטרה של הטיול היא כמובן ליהנות מזמן איכות משפחתי. נצלו את ההזדמנות כדי לבקר באתרי מורשת יהודיים ותוכלו להתחקות אחר היסטוריה של מאות ואלפי שנים. את האתרים הללו תמצאו בעיקר באירופה ובערים הגדולות בארצות הברית, אך יש מיטיבי לכת שיודעים לזהות מקומות נסתרים גם בדרום אמריקה, אוסטרליה והמזרח הרחוק.

התחברות ללב היהודי בתפוצות תרענן את השגרה ותעניק לטיול ערך מוסף. עם זאת, היזהרו מאנטישמיות וותרו על סימנים יהודיים כמו כיפה וציצית במקומות מועדים לפורענות. כדאי לקרוא על הנושא באתרי האינטרנט ולברר מול השגרירות לגבי אופציות שהייה וטיולים. בנוסף, השקיעו בספרי הלכה לנופש וכך תהיו מוכנים להתמודדות עם כל קושיה שתגיע.