תפריט חדש במסעדת Joy הירושלמית

פורסם: ט"ו סיון התשס"ט | | 18:49 ע"י: מערכת בבא קמא
מסעדת ג'וי הכשרה למהדרין.
מסעדת ג'וי הכשרה למהדרין. צילום: דן פרץ.

מסעדת השף JOY RESTAURANT בירושלים חוגגת שש שנים ומשיקה תפריט חדש, בניצוחו של השף אבירם דותן.

קרנצ'י מבחוץ, ורך כטלה מבפנים.
קרנצ'י מבחוץ, ורך כטלה מבפנים. צילום: אתר המסעדה.

רחוב עמק רפאים בירושלים, בלב המושבה הגרמנית, הוא המקום המועדף עלינו לבילוי. יתכן כי זו העובדה שהעמק נמצא במרחק הליכה קצר משכונת קטמון ובקעה, וכאשר הולכים ברגל, אין צורך לחשוש מבעיות חנייה מטרידות. ברחוב הירושלמי השוקק מצויות מסעדות ובתי קפה מוצלחים וכשרים לרוב.
את הבילוי הרומנטי שלנו, בחרנו לקיים במסעדת ג'וי הכשרה למהדרין. Joy, כשמה כן היא - הנאה צרופה. החל מהכניסה למסעדה, כבר אפשר להבחין בניחוח ובתחושה המיוחדת שמשרה בניין האבן העתיק שבו שוכנת המסעדה. מבנה המסעדה אינו משמש כתפאורה, אלא הוא המציאות הקיימת במסעדה. קשתות האבן, שתחתיהן מוצבים מגוון בקבוקי היין המוגשים במסעדה, מזכירים לנו שאנו בירושלים, באיזור שכבר הוזכר בספר יהושע בתיאור גבולות נחלת שבטי יהודה ובנימין לאחר כיבוש הארץ: "וְעָלָה הַגּבוּל אֶל-ראשׁ הָהָר אֲשֶר עַל-פְנֵי גֵי-הִנֹם יָמָה, אֲשֶר בּקְצֵה עֵמֶק-רְפָאִים צָפוֹנָה" (יהושע ט"ו ח'). 
על המסעדה מנצח השף והבעלים אבירם דותן. בחיבור נהדר בין מזרח ומערב, יצר השף תפריט בעל שילובים מיוחדים בהתאם לסגנון הפיוז'ן שהפך לפופולארי במיוחד בשנים האחרונות, בעיקר בזכות האפשרות לגוון בבישול באמצעות חומרי גלם מיוחדים מכל העולם. בעיר ירושלים, המקבצת אליה אוכלוסיות מגוונות מכל קצוות תבל, סגנון בישול מעורב שכזה הוא פשוט מתבקש.

עוף ממולא בחזה אווז.
עוף ממולא בחזה אווז. צילום: אתר המסעדה.

לאחר שנכנסנו למסעדה, ליוו אותנו לחלקה האחורי, שם הופתענו לגלות שקיים חדר נוסף המיועד לאירועים. אנחנו בחרנו להתיישב ממש לפתחו, בחלק שבו אפשר לצפות כמעט בכל היושבים במסעדה, וגם להתבונן ולהתרשם מהמנות היוצאות מהמטבח בכל רגע. בטרם הזמנו את המנות הראשונות, פתחנו במנת לחמים טריים שהגיעו בתוספת ממרחים, זיתים ועגבניות. מסתבר, שגם במסעדות היוקרתיות ביותר, כשבאמת רעבים, ורוצים להרגיע מעט את הבטן, מנות הפתיחה שבאות עם לחם טרי ומטבלים עדינים, הם המעדנים הטובים ביותר. 
אך כמובן שחימום הבטן לא הניח את דעתנו, ומיד בחרנו את המנות הראשונות שנראו מבטיחות ביותר לטעמנו. מנת קרנצ'י טלה (46 ₪) שהם מעין שני סיגרים במילוי דוקסל ובשר טלה עם צ'טני (מטבל) עגבניות פיקנטי. הקרנצ'י טלה לא אכזב, ובהחלט מומלץ. המנה השניה, נבחרה מתוך הספיישלים המיוחדים של אותו יום והומלצה על ידי המלצרית – כבד עגל (50 ₪), שהגיע על צנימים בעיטור של עלה רוזמרין ובתוספת ריבת חצילים מפתיעה. המנה נבחרה בעיקר מכיוון שמעולם לא הגיע לחיכנו טעמו של כבד עגל. המנה לא אכזבה והתאימה לטעמנו, אך יתכן כי זו מנה מעט "כבדה" למנת פתיחה (ואולי זו רק התחושה, כיוון שלאחריו הגיע פילה הבקר). יחד עם המנה הראשונה לגמנו מיין אדום המופק מזן ענבי פטיט סירה.

פילה בקר.
פילה בקר. צילום: אתר המסעדה.

למנה העיקרית הזמנו קורדון בלו (86 ₪), עוף במלית דוקסל פורטבלו חרדל וחזה אווז מעושן ברוטב ציר בקר. זוהי מנה גדולה וטובה ומתאימה דווקא למי שמעדיף שלא להתעמת עם בשר הבקר. אל מול העוף, הזמנו פילה בקר (125 ₪) שהגיע ברוטב שאלוט וקברנה, בעיטור של אספרגוס ובתוספת בטטות. את פילה הבקר המעולה לצערנו היה מעט קשה לסיים, בעיקר מכיוון שהגיע לאחר כבד העגל. המנות העיקריות דרשו מאיתנו מנוחה קצרה, ולאחר ניגוב הידיים במטליות לחות מבושמות, הגענו אל הקינוחים. הארוחה הדשנה מנעה מאיתנו להשתעשע עם הקינוחים, ובחרנו בחירה יחידה וסולידית של פרופיטרולים במילוי קרם וניל מצופים קראנץ' אגוזי לוז ורוטב שוקולד חם (32 ₪). בשלב זה של הארוחה, כבר היה מעט קשה להעריך את הקינוח, שהיה טעים, אך לא הצדיק את קיומו (ועל החלפתו העתידית במנה מוצלחת יותר לתפריט התבשרנו מאוחר יותר על ידי השף).

לשמחתנו, את הדרך חזרה עשינו רגלית. זו אפשרה לנו להניע מעט את מטלטלינו ולהגיע הבייתה במצב קצת יותר פעיל, ומתוך כך המלצתנו לבאים למסעדה היא להתספק במנה ראשונה אחת לזוג.

המסעדה כשרה למהדרין בהשגחת רבנות ירושלים
והבשרים חלק בית יוסף מהדרין.

מסעדת JOY RESTAURANT

עמק רפאים, 24, מושבה גרמנית, ירושלים טלפון: 1-599-530033
שעות פעילות: א'-ה' 12:00- אחרון הסועדים
ו' 12:00 ועד שעה לפני כניסת השבת מוצ"ש פתוח מצאת השבת ועד אחרון הסועדים.