להבות: מסעדת בשרים כשרה בראשון לציון

פורסם: ח' כסלו התשע"ב | | 12:33 ע"י: מערכת בבא קמא
מסעדת בשרים במרכז.
מסעדת בשרים במרכז. צילום: אתר המסעדה.

מסעדת להבות בראשון לציון הינה אחת המסעדות הגדולות בארץ ואולי הגדולה שבהן. במסעדה מגישים בשר איכותי, סלטים ותבשילים. להבות משלבת בהרמוניה בין שלושה חללי הסעדה: המסעדה, אולם האירועים ואיזור TA מהיר.

השבוע ביקרנו במסעדת להבות בראשון לציון. המסעדה מעוצבת באופן נאה ובנויה לשרת 380 סועדים בו זמנית! והכל בהגשה מלאה ובזריזות מפתיעה. זוהי כנראה המסעדה הגדולה ביותר בארץ. מנגל הפחמים המוצב בחלקה האחורי של המסעדה מסוגל לצלות מאה וחמישים שיפודים בו זמנית כשעל הכל מופקד טבח אחד ואולי אפשר לקרוא לו "צליין" שמקפיד להפוך כל שיפוד במועד ואוי לו למי שיתערב.

המקום הומה אדם, סועדים, עובדים בסביבה שפוקדים את אזור ה- take away המספק מנות לאכילה במשרד או כאלו היושבים על הבאר לארוחה חטופה. אייל, מבעלי המקום הסביר לנו כי כל העופות המוגשים במסעדה הם "משחיטה חמה" כלומר בשר טרי בלבד שלא עבר הקפאה ומוגש בו ביום. בשר הבקר מקורו בארגנטינה והוא מיושן במקום במקרר מיוחד המכוון ל-0 מעלות.

רוב הסלטים מוכנים במקום. מנסיוננו – כדאי תמיד לטעום את החומוס. מסעדה שיודעת להכין חומוס איכותי, לא תאכזב גם בשאר המנות. החומוס שהוגש לנו אכן ענה על כל הצפיות. טרי, טעים במרקם הנכון ומתובל היטב. נסו גם את כדורי הפלאפל בעשבי תיבול. מומלץ לבקש בשעות הצהריים את התפריט העסקי. למזמיני מנה מתפריט זה מוגשים מייד לשולחן סלטים רבים, כולם באיכות טובה ורעננים. התרשמנו במיוחד מסלט הקישואים בטעם כבד. מעדן אמיתי המוכן במסעדה.
במקום גם טאבון לאפיית לאפות טריות לסועדים. הלאפות מגיעות חמות אל השולחן ישר מן הטאבון. העובד המופקד על עמדת הטאבון – מפיק 1500 לאפות ליום שנאכלות על ידי באי המסעדה. נסו את הלאפה בתוספת שומשום היא טעימה במיוחד. השף, אלדד דהן, ממוצא מרוקאי, מכין בכל יום ג' גם קוסקוס טעים וחריימה מדג נסיכת הנילוס. 

צילום: אתר המסעדה.

כאמור זוהי מסעדת בשרים. הזמנו את פלטת הבשר המעורבת המכילה ק"ג אחד של בשר. אנטריקוט, פרגית, מרגז, קבב וצלעות כבש. זוהי מנה המוזמנת לעיתים קרובות על ידי סועדים אוהבי בשר. הבשר היה טעים ביותר ונצלה היטב לרמה הנכונה. המנה מתאימה לזוג סועדים רעבים במיוחד, אנחנו לא הצלחנו לסיים את המנה. המחירים במסעדה סבירים ביותר. מנה עסקית הכוללת שיפוד בשר וסלטים עולה 49 שקלים. מחירה של מנת הבשר המעורבת שהזמנו עולה 195 שקלים ומספיקה לשלושה סועדים.

ערכנו גם סיור במטבח. (לא כל מסעדה מוכנה להכניס אורחים למטבח). המטבח מבהיק בנקיונו, המקררים מסודרים, הכלים נקיים .
לכאורה מסעדה דומה למסעדות רבות המגישות ארוחות לעובדים בסביבה, להבות יוצאת דופן לטובה. העיצוב נאה ומושקע, הלאפות והסלטים מוכנים במקום, ומנות הבשר מוכנות לכל הזמנה בנפרד. אין הכנה מראש וחימום. השרות ענייני וזריז ועדיין המחירים סבירים ביותר. משפחה היוצאת לבלות עם ילדים יסיימו את הערב במחיר מאד סביר.

להבות

שעות פתיחה:
ימי ראשון עד חמישי מ- 12:00 עד 24:00
ימי שישי: רק אירועים.
מוצאי שבת: 40 דקות אחרי צאת שבת עד חצות.
לישנסקי 20 א.ת. חדש, ראשון לציון 03-9565757

הכשרות היא של רבנות ראשון לציון: העופות במסעדה הם בכשרות מהדרין – רבנות. בשר הבקר חלק וכך גם הקבב. כל הירקות גוש קטיף.

בשעות הצהריים המסעדה מלאה – אך ניתן למצוא מקום. בערב – מומלץ להתקשר ולהזמין מקום מראש.
במקום כאמור גם אולם אירועים המכיל 200 מקומות. ניתן לערוך במקום בריתות, סעודות מצווה ואפילו חתונות. נמסר לנו כי אולם האירועים מארח כ-3 בריתות מידי שבוע. בימי ו' המסעדה מיועדת לארועים בלבד כך שניתן לארח בכל תפוסת המסעדה. ניתן גם לערוך אירועים שהם בכשרות "גלאט".