טעימות במסעדת אוג'רא הכשרה

פורסם: כ' סיון התשע"א | | 02:20 ע"י: בבא קמא.
סלט סינטה.
סלט סינטה. צילום: יח"צ.

ביקרנו במסעדת אוג'רא. מסעדה אוטנטית בלב תל אביב המבוססת על מנות ומאכלים מבית אמא.

במדור ביקורת המסעדות הכשרות כבר יצא לנו לסקר הרבה מסעדות ובתי קפה, אך הפעם הגענו למקום באמת מיוחד. אוג'רא היא מסעדה אותנטית אמיתית המגישה תבשילי עדות המבוססים על קטניות ובישול ארוך, תבשילים שטרם יצא לנו לטעום באף מסעדה אחרת. גם שמה של המסעדה מאד מיוחד, ופירושו שממית בערבית טוניסאית אשר לה מיוחסות תכונות של סגולה, מזל ואושר.

במהלך היום המסעדה מגישה מנות עסקיות ומשלבת בתפריט בנוסף למנות המיוחדות גם מנות רגילות המתאימות לארוחת צהריים עבור מי שעובד בסביבה כמו המבורגר פרגיות ועוד. בשעות הערב המסעדה משנה את פניה לטובת מנות קטנות (עד שלושים וארבעים שקלים) שניתן להזמין למרכז השולחן יחד עם בירות, יין ושתיה קלה. אופן הגשה זה הוא מצויין לערב נחמד עם חברים. אנחנו הוזמנו לערב טעימות שכזה  כאשר המנות זרמו כל הערב עד שלא יכולנו יותר.

סלט הרבה עגבניות ונתח חזה עוף
סלט הרבה עגבניות ונתח חזה עוף צילום: יח"צ.

לפתיחת התיאבון הוגשו לשולחן חמוצים וצלוחית עם סוגים שונים של מטוגנים: קרוקטים תפוחי אדמה, כרובית וסיגר בשר. מנה יפה לפתיחה אך ממש לא מייצגת את המסעדה בכבוד ונופלת ביחס לשאר המנות שהוגשו לאחר מכן. אחת המנות שאהבנו במיוחד הגיעה בזמן שנשנשנו מהמטוגנים - צלחת סלט חצילים על האש עם פסטו וטחינה ולצידה פיתות מרובעות(!). הפיתות המרובעות, כך נאמר לנו, מגיעות טריות מדי בוקר למסעדה ומסתבר שניתן לקנות כמותן במאפיות בעיר. תוך כדי שאנחנו מהרהרים אם למרוח שוקולד על פיתה מרובעת זה קשה יותר או קל יותר מאשר על פיתה רגילה, הוגשו לנו מנות נוספות לשולחן. המנה המיוחדת ביותר היתה הג'עלה (תערובת שקדים, גרעינים ואגוזים) יחד עם עדשים חמים, שהייתה טובה מאד. בנוסף הוגשו סלט תפוחי אדמה עם אנשובי ועגבניות וסלט תערובת קטניות.

לאחר סוגי הסלטים הללו, הגיעו הסלטים העיקריים ששולבו בהם חתיכות בשר. למשל סלט עגבניות ונתח חזה עוף וכן סלט סינטה. בנוסף הוגש צלי בקר עם תפוחים, קינמון ונגיעות של אניס שהיה רך וטעים. האניס כמעט ולא הורגש. כמו כן, הוגשה צלחת ניוקי תוצרת בית עם ביצי דגים וכן סלט פיצוחים וירוקים שכלל בעיקר פטרוזיליה עם הרבה מיץ לימון. בנוסף הוגשו לשולחן פרגיות עם אורז, פילה דניס עם מטבוחה, סלט ארטישוק ויתכן שגם מנות נוספות, אך בשלב הזה כבר היה קשה לעקוב.

לקינוח פינקו אותנו עם צלוחיות מוס שוקולד ומוס חלבה שהוכנו על ידי אחותה הקונדיטורית של המארחת. שניהם היו טעימים מאד וביקשנו תוספת. לצד הקינוח הוגשה כוס תה חם העשוי מלואיזה, למון גראס וזוטה לבנה שהשתלב טוב עם האווירה הכללית במסעדה.

אין ספק שמדובר במסעדה עם מנות מקוריות ומיוחדות ששווה לבקר בה עם חברים או בזוג וליהנות מחוויה אחרת בלב תל אביב התוססת.

אוג'רא
http://www.rol.co.il/sites/ujra
טלפון: 03-6098142
א - ה 12:00 - 24:00