ארמנדו כשרה בתל אביב

פורסם: ד' אייר התשע"א | | 22:46 ע"י: בבא קמא.
מסעדת ארמנדו תל אביב.
מסעדת ארמנדו תל אביב. צילום: אתר המסעדה.

ארמנדו - מסעדת הדגים התל-אביבית הפכה לאחרונה לכשרה, אז באנו לבקר.

במיקום מצוין על הטיילת של תל-אביב טיפה דרומית ממלון דן וצמודה למייקס פלייס, תמצאו את מסעדת הדגים ארמנדו היוקרתית. המסעדה מתפארת בתפריט דגים עשיר הכוללים דגי ים ובריכות, ולחובבי הבשר מבחר בשרים על האש.

ארמנדו הוקמה על ידי ארמנדו (עמי) קדוש שהחל את דרכו בניהול רשת המסעדות בני הדייג, מתוך אהבה אמיתית לתוצרת הים הטריה. אהבה זו לים ולדגים הביאה אותו לחיפוש ארוך אחר לוקיישן אטרקטיבי עם נוף לים. כשמצא לבסוף את שחיפש, ביקש מהאדריכל יוסי אבן לעצב את המסעדה בסגנון אירופאי עם מוטיבים מאיי הים התיכון. המסעדה מחולקת כך שניתן לשבת על המרפסת שבחוץ הפונה לים או להתענג במזגן הקריר בחלק הפנימי של המסעדה.

מאחר שהביקור שלנו במסעדה היה בתחילת מאי, מזג האוויר היה נוח והרשנו לעצמנו לשבת באחת מהפינות במרפסת של המסעדה וליהנות מהרוח שבאה מכיוון הים מבלי לחשוש מהאוויר הלח של תל-אביב. המלצר האדיב הגיש לנו את התפריט והופתע לגלות שאנו דוברי עברית, שכן שאר הסועדים באותה עת במסעדה היו דוברי צרפתית, אנגלית, רוסית וספרדית. אגב, משום כך המסעדה מחזיקה תפריטים במספר שפות שונות.

ארמנדו - מסעדת דגים בתל אביב.
ארמנדו - מסעדת דגים בתל אביב. צילום: יח"צ.

עיינו בתפריט ומצאנו מבחר גדול של דגים, ביניהם מוסר, פילה שולה, בס, בורי, מושט, פילה סלמון, ברבוניה, דניס וסטייק לוקוס, (94 ₪ למנה) וכן מבחר דגי ים במשקל: פרידה, לברק, לוקוס, מליטה, מוסר ים (20-29 ₪ ל-100 גרם). מאחר שרק לעיתים רחוקות יוצא לנו לבקר במסעדה דגים, החלטנו לוותר על האופציה הבשרית למרות שגם היא קרצה לנו מאד, במיוחד האנטריקוט, פילה הבקר וצלעות הטלה (129-134 ₪). לאחר לבטים קשים בחרנו ללכת על המלצת המלצר והזמנו דג לברק ודג מוסר ים.

בארמנדו, הזמנה של מנה עיקרית גוררת לאחריה מצעד של סלטי הבית המוגשים לשולחן בשפע וללא הגבלה לצד לחמניות טריות. הסלטים כללו מבחר סוגים של סלטי חצילים כמו חציל במיונז, חציל בלאדי בתחינה וחציל בפלפלים ובנוסף סלט ביצים, גזר מרוקאי, פלפלים קלויים, לימון כבוש, סלק, סלט כרוב, בטטה אפויה וצלחת חומוס. טעמנו מהסלטים אך נזהרנו שלא להתמלא לפני שהגיעה המנה העיקרית.

לאחר שנשנשנו מהסלטים הגיעה המנה העיקרית, בצורת שני דגים ענקיים ולצידם תפוחי אדמה אפויים. הלברק עשוי בתנור על מצע של מלח גס והמוסר עם טיבול של רוטב שום ורוזמרין. הדגים היו עשויים היטב וטעימים, קריספים מבחוץ ונימוחים מבפנים.

המסעדה מציעה גם מבחר גדול של קינוחים, אך אחרי ארוחה דשנה שכזו בהחלט אפשר לוותר ועדין להישאר עם טעם טוב.

ארמנדו
http://www.fish-resturant.co.il
הרברט סמואל 88, תל אביב
03-5101601