לקראת פורים: יין "פנינים" 2010 של תבור מתלבש מחדש

פורסם: כ"ה אדר א' התשע"א | | 11:10 ע"י: מערכת בבא קמא
בשורה מבעבעת חדשה.
בשורה מבעבעת חדשה. צילום: רני לוריא.

לקראת סעודות פורים, יקב תבור משיק סדרת יינות מבעבעים חדשה.

תבור משיק את פנינים 2010, בשורה מבעבעת חדשה. לאחר ההצלחה לה זכה "פנינים 2009" שאזל מהמדפים, משיק היקב את פנינים 2010 בבקבוק חדש ומרהיב עם סגירה ספרדית מסורתית הנפתח בעזרת כפית.

היין מקבל לבוש חדש ומרענן וגם הרכבי הזנים מתחדשים. פנינים אדום, מיוצר השנה מ 100% ענבי קברנה סוביניון ופנינים לבן מיוצר כבלנד המורכב משילוב של 40% ענבי גוורצטרמינר ו-60% ענבי ויוניה.

"פנינים" הם יינות מתקתקים, מבעבעים קלות (semi sparkling) העשויים מענבים אשר גדלו בכרמים המובחרים של יקב "תבור".

שני היינות מיוצרים בשיטת Charmat בתהליך של תסיסה קרה. תהליך זה גורם לאצירת בועות CO2 עדינות וקלילות ביין, אשר מוסיפות גוון מקורי וחדש לטעמם של זני הענבים ומדגישות את הארומה הייחודית להם.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 4 מעלות.
פנינים לבן: 10.2% אלכוהול
פנינים אדום: 11.7% אלכוהול

מחיר מומלץ לצרכן: 45 ₪
ניתן להשיג ברשתות וחנויות היין המובחרות

יקב תבור הוקם בשנת 1999 ובבעלותו כרמי ענבים באזור כפר תבור, אזור הגליל העליון וברמת הגולן. ליינן היקב, אריה נשר, נסיון עשיר בתחום היין. היקב שוכן בחבל ארץ ייחודי וציורי המקיים דיאלוג פורה עם הטבע. אזור התבור נמצא במקום מפגש של סוגי קרקעות שונים - סלעי גיר, דולומיט, בזלת וטרה רוסה. שברים גיאולוגיים, המסת הגיר על ידי מי הגשמים ובליית הבזלת יצרו על שטח גיאוגרפי קטן יחסית שוני רב בסוגי הקרקע, הצמחייה ובעלי החיים. תנאים אלו הולידו יינות מגוונים בעלי אופי ישראלי מקורי.