פרוש: "מוטלת עלינו שליחות להרחיב את נושא התעסוקה במגזר החרדי"

פורסם: י"ב סיון התש"ע | | 22:40 ע"י: בבא קמא
הרב מאיר פרוש.
הרב מאיר פרוש. צילום: יח"צ.

את הדברים נשא סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש בטקס קביעת מזוזה במרכז ההדרכה 'פרוג' ביום שני.

הרב לאו בקביעת מזוזה.
הרב לאו בקביעת מזוזה. צילום: יח"צ.

מאות התכנסו ביום שני השבוע במגדלי שקל בבני ברק למעמד קביעת מזוזה במרכז ההדרכה 'פרוג'. באירוע המפואר השתתפו רבנים, חברי כנסת ואישי ציבור רבים אשר כיבדו בנוכחותם את מנהלי 'פרוג'. בקביעת המזוזה נתכבד הרב הראשי לתל אביב-יפו הגרי"מ לאו שליט"א שאף נשא דברים והתייחס לנושא הבוער ביותר בתקשורת הכללית.

הרב לאו אמר כי "זהו יום משמעותי ביותר, במיוחד לאור דברי ההסתה החמורים הנשמעים בתקשורת, לפיהן החרדים לא משתלבים במעגל העבודה וגוזרים עליהם חיי עוני. "אני רואה כאן חדרים מרווחים ומפוארים, מלאי תלמידים חרדיים שכל מטרתם היא ללמוד, להתמקצע ולהשתלב במעגל העבודה".
עוד הוסיף הרב לאו ואמר כי אנשים חילונים שואלים אותו מדוע הוא לא קורא לחרדים להשתלב במעגל העבודה. "האמת שאין צורך בהסברה חרדית. זה מיותר. הבעיה לא אצלנו – כאשר הם יהיו מוכנים לקבל אותנו כמות שאנחנו, אזי יראו כי אין בטענות שלהם מאום".

הרב לאו ודודי זילברשלג.
הרב לאו ודודי זילברשלג. צילום: יח"צ

עוד הוסיף הרב לאו ואמר כי אנשים חילונים שואלים אותו מדוע הוא לא קורא לחרדים להשתלב במעגל העבודה. "האמת שאין צורך בהסברה חרדית. זה מיותר. הבעיה לא אצלנו – כאשר הם יהיו מוכנים לקבל אותנו כמות שאנחנו, אזי יראו כי אין בטענות שלהם מאום".

ר' דודי זילברשלג הוסיף כי "הלוואי שהיו נותנים אחוז אחד במשרות הציבוריות לאנשים חרדיים, והיינו מסודרים". ראש עיריית בני ברק, הרב יעקב אשר, גם הוא נשא דברים ואמר כי, "מה שחסר אצלנו זה חוק אפליה מתקנת, ולא ברור מדוע לא פועלים לסידור הנושא".

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש ציין בדבריו כי "מוטלת עלינו שליחות להרחיב את נושא התעסוקה במגזר החרדי. אני שמח לראות ציבור כה גדול שמתכוון להתמקצע במקצועות ההיי-טק במקום מתאים לרוח הציבור החרדי".

בין המשתתפים שכיבדו את האירוע: הרב מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקודש והחינוך; מר רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט; הרב הערשל קליין, מנכ"ל מפתח; הרב שלמה קוסטליץ, חבר עיריית בני ברק; הרב אברהם יוסטמן, ממנהלי קמ"ח; עיתונאים בכירים, מנהלי משרדי פרסום ועוד.

מרכז ההדרכה 'פרוג' משמש כבית למעצבים חרדים מזה מספר שנים ונותן מענה לתלמידים הרוצים לרכוש מקצוע בתחומי הגרפיקה, המולטימדיה, עריכת וידאו, צילום ועוד. 'פרוג' חולל בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחומים אלו כשהם מציבים את הקניית הידע המקצועי במרכז תשומת הלב.

בתוך כך נודע כי יום העיון "ערך מוסף" מבית 'פרוג', המאגד במסגרתו הרצאות והדרכות לאנשי מקצוע במגוון תחומים, ובו נערך תערוכת קריאייטיב מסורתית, ייערך גם השנה ביום שלישי כ"ד תמוז ה'תש"ע.