תפריט קיץ חדש למסעדת אוליב ליף

פורסם: כ"ח אייר התש"ע | | 23:31 ע"י: מערכת בבא קמא
קרפציו דניס וטפיוקה.
קרפציו דניס וטפיוקה. צילום: יח"צ

מסעדת אוליב ליף היוקרתית בניצוחו של השף צ'רלי פדידה משיקה תפריט קיץ חדש ומרענן. החלטנו כי אנו חייבים לבוא, לבדוק ולטעום.

הקיץ ממשמש ובא ותמיד כשאני מתחילה לחוש את החום באוויר מחשבתי ישר נודדת אל חוף הים, הצבע הכחול העמוק עם הנגיעות הסגלגלות-ירוקות, הגלים המתנפצים במזח והשקיעות מרהיבות הצבעים. האמת שאינני יכולה לחשוב על משהו יותר מענג מלבד אולי לשבת במסעדת אוליב ליף ולאכול ממנות הקיץ המפנקות כאשר נוף הים פרוש לנגד עיניי.

מסעדת אוליב ליף היוקרתית בניצוחו של השף צ'רלי פדידה שוכנת במלון שרתון תל אביב הממוקם על חוף פרישמן וכאשר שמענו כי צ'רלי משיק תפריט קיץ חדש ומרענן החלטנו כי אנו חייבים לבוא, לבדוק ולטעום.

סביצ'ה דגים בכבישה קרה
סביצ'ה דגים בכבישה קרה צילום: יח"צ

ואכן לא התאכזבנו. זה החל בשירות האדיב של הצוות שדאג להושיב אותנו מול החלון ולהיות קשוב לכל צרכינו במהלך הערב והמשיך במנות המפתיעות של השף. התחלנו את הערב בסלט בריאות המכיל סלק חי, רוקט תפוחי עץ גרנד, סלרי אמריקאי, אגוזי מלך קלויים, חומץ יין וסילן. השילוב של המתיקות, הטריות וקרירות המנה השאיר אותנו רעננים ומצפים לעוד.

בהמשך הגישו לשולחננו טעימות ממנות הדגים שבתפריט: קרפצ'יו דניס וטאפיוקה המורכב מנתחי דניס, עלי מיקרו, טאפיוקה בתחמיץ לימון וזעפרן (52 ₪), מנת סביצ'ה דגים בכבישה קרה עם רצועות שסק, עגבניות, כוסברה, סירופ סוכר ותפוח אדמה פריך (50 ₪) וטרטר סלמון, המכיל קוביות סלמון כבושים עם בצל שלוט, עירית, מיץ לימון ושמן זית, פסטה מלפפונים וקרם פטרוזיליה (59 ₪). עלי לציין כי הכי נהנינו ממנת הסביצ'ה דגים שהפתיעה בשילוב טעמיה.

רגע לפני המנה העיקרית הגישו לנו את מנת כבד האווז - מדליון כבד אווז צרוב במחבת, רוטב קארי, חלב קוקוס, מקולוני בצק פריך וחזה אווז מעושן. לא ידעתי כי כבד יכול להיות כה נימוח בפה ומענג עד שטעמתי ממנה זו - לדעתנו זו הייתה המנה המנצחת של הערב.
למנה עיקרית בחרנו אנטריקוט בגריל. הבשר היה עשוי בדיוק במידה הנכונה, הפיטריות היו בשרניות ועסיסיות ופולי האפונה סיפקו את הנגיעה המרעננת במנה.

בשלב זה כבר לא יכולנו להכניס אפילו פירור אבל ברגע שהגיעו המנות האחרונות העיניים אכלו בשבילנו ופתחו גם את הקיבה. לא ידענו מה לאכול קודם- וולקנו שוקולד עם רוטב פירות יער, מרקיז שוקולד ברולה שלווה בנגיעות קוקוס ופירות יער או ממתק מרוקאי בסירופ תפוזים והדרים וגלידת קוקוס בניחוח ורדים. 

מסעדת אוליב ליף היא מסעדה צרפתית- ים תיכונית השמה דגש על שילוב חומרי גלם המאפיינים את הקיץ הישראלי. השף צ'רלי פדידה הינו דור שלישי למשפחה של שפים. צ'רלי ספג את יסודות הבישול כבר מגיל 5 כשעמד במטבח לצד אביו, אלי פדידה, אחד הבולטים בענף הקולינארי בשנות ה- 80-90. כיום מכהן צ'רלי כשף מלון שרתון תל אביב וממשיך להביא כבוד לישראל בעקבות השתתפותו הקבועה בתחרויות בישול מובילות ברחבי העולם. מסעדת אוליב ליף אותה הוא מנהל מציעה מלבד אירוח באמצע השבוע במסעדה גם חדר V.I.P המאפשר אירועים באווירה אינטימית של עד 20 איש, לצד אירועים פרטיים או עסקיים של עד 60 איש עם תפריט בהתאמה אישית, הזמנה של יינות מובחרים על ידי סומלייה אישי ושירות מוקפד ביותר.

שעות פתיחה:
א'-ה': 19:00-22:00

מלון שרתון תל אביב, הירקון 115, תל אביב
טלפון: 03-5219300
http://www.2eat.co.il/olive-leaf