קרשי חיתוך – אילו סוגים יש וכיצד נבחר את הסוג הנכון

פורסם: כ"ב כסלו התשפ"ג | | 01:11 ע"י: בבא קמא
איך לבחור קשר חיתוך
איך לבחור קשר חיתוך צילום: lifeforstock on Freepik
אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל מטבח, לא משנה אם מדובר על מטבח בבית מגורים או מטבח במסעדה, בית קפה או מקום המתעסק בהכנת מזון, ואין זה משנה אם מדובר במטבח של רווקים, זוגות או משפחות, הוא קרש חיתוך.

מדובר על קרש שנועד לשרת אותנו בשביל לבצע חיתוכים שונים באופן נוח, בטוח ומסודר. בעזרת הקרש נוכל לחתוך רכיבי מזון שונים מבלי שנצטרך ללכלך את השיש או את השולחן וכן מבלי שנצטרך לעשות זאת במקומות לא נכונים ולא יציבים. הקרש מאפשר לנו לבצע את החיתוכים השונים וכן הוא מאפשר לנו לבצע פעולות נוספות על פי הצורך. למשל, להכין כריכים, לנקות בשר ודגים, להכין מאפים שונים ועוד. 

אנחנו יכולים למצוא היום סוגים שונים של קרשי חיתוך. על פניו, מדובר ברכישה לכאורה פשוטה מאוד, שכן מה שאנחנו צריכים זה לקנות קרש שיהיה לנו נוח להשתמש בו באופן תדיר. אך מאחר והשימוש בכלי זה הוא יומיומי ולעיתים גם מספר פעמים ביום, ואפילו מספר פעמים בהכנה של ארוחה אחת, הרי שעלינו לדעת כיצד לרכוש קרש חיתוך בצורה אופטימאלית מבחינתנו. 

אילו סוגים של קרשי חיתוך קיימים בשוק

בשביל לרכוש קרשי חיתוך בצורה נכונה, אנחנו צריכים לדעת מה קיים בשוק. כעת נציג 3 דוגמאות עיקריות של קרשי חיתוך שמוצעים למכירה במקומות שונים. 

קרש חיתוך מעץ – מדובר על ראש עשוי חזק, דחוס ועבה. היתרונות שלו זו היכולת להתמודד עם מרכיבים שונים. מצד שני, ייתכן מאוד שעם הזמן הוא יאבד מאיכותו מאחר ומדובר על חומר רגיש למים. 

קרש חיתוך מפלסטיק – הכוונה לקרש לחיתוך מאוד פשוט, קל ונוח לשימוש. מדובר על פלסטיק דחוס שיכול להחזיק מעמד זמן רב. צריך לקחת בחשבון שייתכן מאוד שנמצא עליו שריטות רבות לאורך זמן. 

קרש חיתוך מזכוכית – מדובר בקרש הכי פחות סימפטי לעבודה, זאת מאחר והוא שביר, להבדיל מהקרשים האחרים. זה קרש חיתוך המגיע עם עיצובים ודוגמאות שונות, אם מחליטים לרכוש אותו אזי מוטב שרק מבוגרים ישתמשו בו ולא ילדים קטנים. 

איך קונים קרש חיתוך בצורה נכונה

רכישה של קרש חיתוך בצורה נכונה, יכולה להתבצע אחרי שמאפיינים את הצרכים שלנו בתור מי שאמורים להשתמש בו וכן מתוך הבנה שהשימוש בו הוא רק גורם אחד שישפיע על ההחלטה שלנו. אנחנו צריכים להתייחס גם לגורמים אחרים, למשל, הדרך בה נוכל לנקות ולתחזק את הקרש לאורך זמן, והאופן בו נוכל להשתמש בו מבלי שהאיכות שלו תפגע. 

לשמחתנו אנחנו יכולים למצוא היום מגוון רחב של קרשי חיתוך וגם מגוון רחב של חומרים שיאפשרו לנו לנקות את הקרש בצורה טובה. בעיקרון, עדיף להחזיק בבית יותר מקרש חיתוך אחד, כך תמיד יהיה לנו במה להשתמש.