כל מה שחייבים לדעת על הסבת אקדמאים

פורסם: י"ט אב התשפ"א | | 09:36 ע"י: מדור פרסומי
הסבת אקדמאים לסיעוד.
הסבת אקדמאים לסיעוד. צילום: pexels.com
למי כדאי לחשוב על הסבת מקצוע?
הסבה לאקדמאים היא האפשרות להחליף מקצוע, משיקולים שונים. אנשים רבים נרשמים ללימודים אקדמיים, מתמקצעים בתחום מסוים ואף מפתחים בו קריירה מפוארת, אך לאחר כמה שנים או תקופה מסוימת, הם מתחילים לחוש מיצוי. בעבור אותם אנשים המעוניינים לעשות שינוי מרענן בחייהם, קיימת האופציה של הסבה מקצועית, הנחלקת לכמה תחומים שניתן לבחור מביניהם. הסבה מקצועית יכולה להיות לאחד התחומים המשיקים לתחום הנלמד במקור, או לתחום אחר לגמרי. בכל מקרה, לרוב מדובר בלימודים קצרים יחסית הנמשכים כשנה-שנתיים וכוללים רק את ההשלמות הנדרשות בהשכלה, על-מנת לעסוק בתחום הנלמד.
 
סוגים של הסבות מקצועיות
יש סוגים רבים של הסבה לאקדמאים שניתן לבחור מביניהם וחשוב להכיר אותם היטב, כי זוהי לרוב הזדמנות שניה נדירה – גם אם למדתם משהו ואתם לא מרוצים מהבחירה שלכם, או חשים שהגיע הזמן להתקדם לאתגרים חדשים, זו ההזדמנות שלכם לעשות שינוי משמעותי בחיים. לכן, קראו היטב על סוגי הסבות המקצוע, על-מנת לעשות את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם.
 
הסבה לסיעוד
מדובר באחת מההסבות הפופולריות ביותר, משום שהיא מעניקה את האפשרות להחליף קריירה במקצוע מנוכר יחסית, לקריירה במקצוע שיש בו סיוע לזולת, סיפוק ותחושת משמעות ונתינה. הסבה לסיעוד משמעה כי בסוף הלימודים הסטודנטים נחשבים לאח או אחות מוסמכים על-ידי משרד הבריאות, עם כל הידע הרפואי, הטכנולוגי והקליני הרלוונטי. הלימודים כוללים גם חומר תיאורטי וגם התנסות מעשית בבתי החולים והקהילה. תחום זה מתאים למי שיש לו זיקה לתחום הבריאות והוא מעוניין לעזור לאנשים ולהניע תהליכים במערכת הבריאות הציבורית, מבפנים.
 
הסבה להוראה
התוכניות השונות להסבת אקדמאים להוראה קמו כמענה על הצורך לגשר בין היצע לביקוש וכתוצאה ממחסור במורים מקצועיים ברחבי הארץ. משך הלימודים ותכנית הלימודים נבנים בהתאמה אישית לתחום התואר האקדמי הקודם של הסטודנט והניסיון התעסוקתי שלו. הסבת אקדמאים להוראה מתאימה למי שרואה במקצוע שליחות ומעוניין להשפיע על דור העתיד באמצעות הוראה מודרנית איכותית, המטפחת ילדים עד גיל 18 במגוון תחומים.
 
הסבה להנדסה
תכנית ארוכה יחסית, אך יוקרתית ונחשקת. היא מאפשרת לאקדמאים המעוניינים בכך, לקבל הכשרה רלוונטית בתחום ההנדסה ובסופה להירשם בפנקס המהנדסים הישראלי.
 
הסבה לראיית חשבון
הסבה זו כוללת לימודי חשבונאות ברמה ההולמת את המשק הישראלי כיום ובסופה יכולים לגשת התלמידים למבחני מועצת רואי החשבון ולהירשם כרואי חשבון מוסמכים, במידה ויעברו, במטרה לייצר הכנסה נוספת או עיקרית.
 
הסבה לעבודה סוציאלית
זוהי גם אחת ההסבות הפופולריות בקרב מי ששואף לעבוד במשרה בה הוא יכול להשפיע ולעשות שינוי על הפרט ועל הקהילה. העבודה כוללת אינטראקציה עם אוכלוסיות מגוונות, חלקן הגדול במצבי סיכון או מצוקה. הלימודים בדרך כלל נמשכים שנתיים וכוללים למידה תיאורטית והתנסות מעשית בה יש הזדמנות ליישם את חומר הלימוד.
 
הסבת אקדמאים להייטק
הביקוש הרב למקצועות ההייטק השונים, כגון: ניהול רשתות, תכנות בשפות שונות, ניהול מערכות מידע ועוד, מביא אקדמאים לעבור הסבה להייטק וליהנות מקריירה מתגמלת בתחום מתפתח תמידית, עם אפשרויות צמיחה ושגשוג כלכלי.
 
הסבה לטיפול
הסבת אקדמאים לטיפול כוללת גם הסמכה כפסיכולוגיים וגם מקצועות תרפיים נוספים כמו אומנות. זוהי עוד דרך בה אקדמאי יכול לממש את עצמו ולמצות את הפוטנציאל הגלום בו, תוך סיוע אקטיבי לזולת וחילול שינוי רציני ומשמעותי בחיי אחרים. הסבה לטיפול מתאימה למי שיש לו זיקה טבעית לתחום וזקוק לכלים מקצועיים על-מנת להתמקצע בו והיא מבטיחה קריירה דינמית ומרתקת ומפגש עם אנשים, סיפורי חיים וסיטואציות מגוונות.