רכב היברידי – היתרונות והחסרונות שחשוב להכיר

פורסם: י"ז אב התשפ"א | | 06:43 ע"י: מדור פרסומי
רכב
רכב צילום: Rathaphon Nanthapreecha
סביר להניח שבשנים האחרונות שמעתם לא אחת על רכב היברידי, אך נשאלת השאלה אם אתם באמת יודעים מהו רכב היברידי ומהם היתרונות שלו על פני הרכבים ה"סטנדרטיים" אותם כולנו מכירים.

בניגוד לאותם הרכבים הסטנדרטיים, רכב היברידי מונע באמצעות 2 מערכות הנעה שונות – כאשר לרוב הרכבים ההיברידיים מצויים במנוע חשמלי בשילוב עם מנוע בעירה פנימית (בנזין).

רכב היברידי אומנם טומן בחובו מערכת חדשנית, מתקדמת ומתחכמת, אבל השימוש בו הינו פשוט וקל ולמעשה, הנהיגה בו זהה במהותה לזו של הנהיגה ברכב רגיל – ויש אף שיאמרו שהשימוש ברכב היברידי הוא אף פשוט יותר.

מהם היתרונות הטמונים ברכב ההיברידי?
רכב היברידי טומן בחובו שורה ארוכה של יתרונות, כאשר, יתרונות אלו באים לידי ביטוי בעיקר בנסיעות עירוניות ופרבריות. היתרון המרכזי של הרכב ההיברידי, בא לידי ביטוי בעובדה שהמנוע החשמלי משלים למעשה את פעולתו של מנוע הבנזין בנסיעות איטיות ובעצירות עם הרכב – כאשר כידוע, פעולות אלו נחשבות לבזבזניות במיוחד.
כך יוצא, שלמרות העובדה שהעלות ההתחלתית של רכב היברידי תהיה לרוב, גבוהה יותר מהעלות של רכב רגיל מאותו הסוג ועם נתונים זהים, השימוש ברכב ההיברידי הינו חסכוני בדלק, כך שההוצאה הגבוהה בסופו של דבר מחזירה את עצמה ורכישת הרכב ההיברידי מהווה ללא כל ספק כרכישה משתלמת.
יתרון משמעותי נוסף של רכב היברידי הוא כמובן, אקולוגי – כאשר הודות למנוע החשמלי, הרכב הינו ידידותי יותר לסביבה.
עוד יתרון, בא לידי ביטוי בנוחות הנסיעה הטמונה ברכבים ההיברידיים.

החיסכון בדלק
היתרון המרכזי של רכב היברידי טמון ביכולת שלו למצמצם במידה משמעותית את צריכת הדלק של הרכב. כאן חשוב לציין שמידת החיסכון בדלק תהיה תלויה במידה רבה בסוג הרכב כמו גם בו באופן בו המנועים של אותו הרכב עובדים וכמובן, גם בהרגלי הנסיעה של הנהג.
אז בשורה התחתונה, החסכון בדלק מהווה פרמטר מורגש וכל מי שנהג לפני ברכב סטנדרטי, עתיד להרגיש את ההבדלים המדוברים.
ברכבים היברידיים אף קיים מנגנון "עצור וסע" מנגנון אשר מאפשר לכבות את הרכב בעת עצירה מוחלטת, גם ברמזור – כאשר, גם מנגנון זה מסייע בחסכון בדלק.
עבור מי שמעוניין להתעמק בפרטים ולהבין את מידת החיסכון בדלק, חשוב לציין שהחיסכון בצריכת הדלקת יעמוד על בין 30 ל-50 אחוז בהשוואה לרכב הסטנדרטי – מבחינה מספרית, בתוך כ-5 שנים החיסכון יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. 

נוחות הנסיעה
נהגים רבים אשר עברו להשתמש ברכבים היברידיים, מעידים כיתרון נוסף אשר טמון ברכבים מהסוג הזה טמון בנוחות הנהיגה.
דבר זה בא לידי ביטוי הודות לעובדה שרכיב היברידי מספק כוח מקסימלי בעת הלחיצה על דוושת הגז.
יתרון נוסף המתקשר לנוחות הנהיגה, בא לידי ביטוי בעובדה שהרכב ההיברידי הינו שקט יותר – ואותה הנהיגה השקטה אותה הוא טומן בחובו מורגשת בעיקר בנסיעות בסביבה עירונית. 

החסרונות של רכב היברידי
כאמור, רכב היברידי מתאפיין במספר יתרונות חשובים, אך לצידם הוא גם כולל חסרונות שחשוב להכיר גם אותם.
כך לדוגמא, יש נהגים אשר טוענים י הרכב ההיברידי הינו כבר יותר וכחלק מכך, גם הנסיעה בו הינה איטית ומסורבלת יותר.
כמובן, שגם העלות ההתחלתית שלו הינה גבוהה יותר ולא כל אחד יכול לעמוד בה.
חסרון נוסף בא לידי ביטוי בעלות הטיפולים ברכב, כאשר הטיפול ברכיבים והמערכות של הרכב ההיברידי הינו מורכב יותר וכחלק מכך, טומן בחובו עלויות מעט גבוהות יותר בהשוואה לאלו הטמונות בטיפול ברכב סטנדרטי.