קנלה - canela - מסעדת שף כשרה ויוקרתית במרכז ירושלים

פורסם: כ"א כסלו התש"ע | | 23:54 ע"י: מערכת בבא קמא
canela שולחן אל מול החלון בחזית המסעדה.
canela שולחן אל מול החלון בחזית המסעדה. צילום: יח"צ.

מסעדת קנלה חוגגת ארבע שנים ואחנו חגגנו ביחד איתה בביקור באחת המסעדות הטובות בארץ.

רביולו אווז וערמונים.
רביולו אווז וערמונים. צילום: יח"צ.

במרכז העיר ירושלים, לא קשה למצוא מקומות לבילוי, החל ממעלה מדרחוב בן-יהודה ועד לשדרות ממילא המובילות לשער יפו ולעיר העתיקה. בסיור רגלי שכזה תעברו ברחוב שלומציון השוקק מסעדות וברים. לשמחתנו הרבה, אפשר למצוא באזור מבחר רחב של מסעדות, בתי קפה ושלל מזנונים מהירים כשרים. ואכן אין זה מפתיע למצוא באזור גם את מסעדת קנלה היוקרתית, שנחשבת לאחת המסעדות המעולות והיוקרתיות בירושלים, ובסצנת האוכל הכשר נחשבת לאחת המסעדות הטובות בארץ.

לא אחת חלפנו על פני המסעדה, שחוגגת בימים אלו ארבע שנים, בבילויינו המשותפים בעיר, והשבוע בחרנו להכיר את המסעדה מצידו הפנימי של חלון המסעדה הרחב. התיישבנו בשולחן הצמוד לחלון וכך במהלך הארוחה יכולנו להביט בעוברים והשבים ברחוב המביטים בהשתאות אל פני המסעדה השוקקת. החלטנו לפתוח בכוס יין אדום, בחירה אקראית שהושפעה כנראה מהצבעים החמים הכהים שמאפיינים את עיצוב פנים המסעדה באגף שבו ישבנו.

הארוחה הלא שגרתית שלנו נפתחה במבחר מנות פתיחה שהגיעו לשולחן זו אחר זו, אך עוד טרם הגעת המנות הראשונות, הגיע לשולחן מגש לחם עגבניות אדמדם ומתקתק שאליו התלוו מטבלי קישואים, חצילים מעושנים ודלעת. במהלך הארוחה כשנגמרו פרוסות הלחם, קבלנו תוספת של לחם דגנים פריך (מוגש גם לחם צימוקים שלא הזדמן לנו לטעום). לאחר טעימת הלחם והמטבלים, פתחנו בניוקי תפוחי אדמה ברוטב חלב קוקוס וערמונים (48 ₪), מנת פתיחה טובה למי שהגיע רעב מספיק ורוצה להרגיע את הבטן עוד לפני הגעת הבשר. יחד עם הניוקי, הגיעה מנה נוספת של ריזוטו כמהין טריות עם יין לבן ושאלוט (64 ₪). מחירן היקר של פטריות הכמהין נובע בעיקר מהיותן נדירות במיוחד, ובמקרה שלנו הן שדרוג מוצדק לריזוטו.

רביולי קרם טופו וכרישה.
רביולי קרם טופו וכרישה. צילום: יח"צ.

לאחר הפתיחה המצוינת הגיעו שתי מנות פתיחה נוספות. דואט של קרפצ'יו פילה בקר עם לשון עגל צרובה בגריל בטיבול של בצל ירוק וצ'ימיצ'ורי (58 ₪), מנה בשרית קלה עם ניגוד טעמים מעניין בין הבשרים ובין התיבול. ביחד עם מנת הקרפצ'יו הגיעה מנה של מח עגל צרוב בציר בקר ובטיבול איולי פטריות פורצ'יני (55 ₪). מח היא מנה מיוחדת שלא מזדמן לאכול בכל יום. הטעם מעניין והמרקם מעט יותר. זוהי מנת פתיחה קטנה שמומלצת עבור מי שלא מפחד להתנסות בדברים חדשים. בשלב הזה, לאחר שתי מנות פתיחה מדהימות ולחם הבית המיוחד, התרווחנו בכיסאות מעט ונהנינו מאווירת המסעדה ומהצלילים המושמעים ממערכת הסאונד. יכולנו להבחין בשף, ליאור חפצדי יוצא מהמטבח ועובר בין אורחי המסעדה כדי לבדוק את שביעות רצונם. באופן כללי התרשמנו מהשירות האדיב של העובדים, החל מדיילת האירוח ועד אחרון המלצרים ובמיוחד מהקפדתו של השף על כך שהאורחים יהיו מרוצים.

המנות הראשונות לרוב מושקעות מאד ומיוחדות יותר מהעיקריות ובדרך כלל גודלן הפיסי לא משמעותי כך שאפשר לאכול יותר ממנה ראשונה אחת ועדיין נשאר מקום לבאות. מסיבות אלו החלטנו להרשות לעצמנו ליהנות ממנה ראשונה נוספת לפני המעבר לשלב הבא בתפריט. אל השולחן הגיע רביולו אווז וערמונים מזוגג ביין אדום (58 ₪). זו מנה בינונית המורכבת מרביולו, שהם שני עלי פסטה ממולאים, ובמקרה שלנו, ממולאים באווז עם ערמונים. היין האדום הורגש היטב והפך את המנה למושלמת ולסיום מצויין לחלק הראשון של הארוחה.

את החלק העיקרי פתחנו במנה אחת עליה השתלטנו יחד בקלות יחסית. אל מרכז השולחן הגיע תבשיל של כתף טלה, ירקות שורש ומרווה (140 ₪). זו מנת בשר לא כבידה במיוחד בגלל הרכות של הבשר(אם משווים אותה לפילה בקר שבתפריט או לאנטריקוט), שהתאימה לנו מכיוון שכבר סעדנו לא מעט בראשונות. המנה נראית עממית למראה. הבשר רך מאד ומעולה. על חלק מירקות השורש ויתרנו, למרות שהם כנראה מוסיפים לטעם הסופי של התבשיל. לאחר מנת הכתף, הגיעה מנה נוספת שאכלנו יחד - רביולי קרם טופו וכרישה עם סלק אדום צלוי (78 ₪), זוהי המנה הצמחונית היחידה בתפריט (לא כולל הדגים) שהתאימה במקרה שלנו לסיום הארוחה, מכיוון שכבר הגענו אליה שבעים. בתור חובבי בשר, לא היינו בוחרים בה כבחירה עיקרית, אך היא יכולה להתאים היטב עבור צמחוניים.

לאחר מנוחה קצרה קינחנו בכוס תה ובמבחר טעימות של קינוחי המסעדה – דקואז פיסטוק ותפוז עם קרם פיסטוק ותפוזים מקורמלים, טארטטן של דבלים (תאנים) עם גלידת בזיליקום ברוטב וניל ועוד. בעבר כבר נתקלנו בגלידת בצל, גלידת טחינה ואפילו גלידת שום. כאן הופתענו לגלות גלידה בטעם בזיליקום שדעותינו לגביה היו חלוקות, וכנראה היא תתאים למי שאוהב למצוא מנות מיוחדות ולא לשמרנים שיעדיפו קינוחי שוקולד.

בסיום הארוחה סיירנו מעט במסעדה וגילינו את הקומה העליונה שבה אפשר לחגוג אירועים פרטיים (עד 100 איש). מהקומה השנייה אפשר לצפות אל הקומה הראשונה דרך התקרה הפתוחה וכן להביט לרחוב מלמעלה. בקומה השנייה גם חדר אירוח אינטימי יותר המתאים ל-16 איש.

בימים אלו, חוגגת המסעדה את יום הולדתה הרביעי. לרגל חגיגות הארבע, יתקיים ביום שלישי, ה-15 בדצמבר (במהלך חג החנוכה), אירוע מיוחד שיאפשר לחוגגים ליהנות מארוחת טעימות הכוללת 6 מנות בעלות של 180 ₪ בלבד לסועד. את המטעמים תוכלו לטעום בליווי שמפניה על חשבון הבית, לצלילי הופעת ג'אז איכותית ועם מבחר פינוקי שף אשר יוגשו לסועדים המשתתפים. במסגרת האירוע תוכלו להשתתף בהדלקת נרות חנוכה המסורתית, ליהנות מסופגניות שף שיוגשו על חשבון הבית ולקבל מתנה ייחודית - שתוגש לכל אחד מהשולחנות.

בתפריט יום ההולדת המיוחד של Canela תמצאו את כל המנות הפופולאריות והאהובות של מסעדת השף מאז פתיחתה: סשימי דג ים עם זעתר טרי, שאלוטים, כוסברה וצנוברים, קונפי אווז מזוגג על קרם שורשים, כבד אווז ברוטב יין לבן ותבלינים עם בריוש, פילה דג צרוב על ארטישוק ירושלמי ברוטב יין לבן וקורנית, פילה בקר ברוטב יין אדום עם פירה כמהין, ועוד מבחר טעימות וקינוחים.

קנלה - מסעדת שף במרכז ירושלים. כשר בהשגחת הרבנות ירושלים
כתובתנו: רח' שלומציון 8, ירושלים. טלפון: 02-6222293
שעות פתיחה: א'- ה 15:30- 12:00 ,23:00- 18:00. מוצ'ש- שעה לאחר צאת השבת.